3 tipy pred cvičením, ako prevencia proti úrazom

Vynechávať strečing sa nevypláca a to pred behom, ani pred iným športovým výkonom. Nájdite si tiché a pokojné miesto, kde môžete precvičiť všetky končatiny. Pozor na nohy a chodidlá! Pri ich nedostatočnom precvičení hrozí zlá rovnováha tela a ľahké pokĺznutie v dôsledku, ktorého si koledujeme o natiahnutia väziva alebo vyvrtnutie členku. Stačí malá nepozornosť, zle stúpiť chodidlom na nerovnom alebo klzkom povrchu a úraz je na svete.

3 tipy pred cvičením, ako prevencia proti úrazom
3 tipy pred cvičením, ako prevencia proti úrazom (Zdroj: Unsplash.com)

Po rozcvičke krátke, za to dostatočne dychové cvičenie
Krátka pauza uvoľneného dýchania po rozcvičke signalizuje telu a mysli, že je čas aktívne podieľať sa na práci a zabrať. Krátku dýchaciu pauzu odporúčame aj po šprinte. Treba mať na pamäti, aby sa krátke dychové cvičenie nezmenilo na dlhú časovú pauzu a prechádzkovú rýchlosť.

Koniec koncov netreba zabúdať ani na masáž. Nielen vrcholoví športovci na ňu nedajú dopustiť. Z hľadiska fyzických benefitov zvyšuje prietok krvi, napomáha spracovaniu kyslíka, výživné látky transportuje do svalov a zaisťuje celkovú pohyblivosť. Zo psychologického hľadiska uvoľňuje stres a zlepšuje náladu.